עיצוב בית חדש

רכישה של בית היא תמיד מאורע מרגש, וכמו כן, מדובר בצעד המצריך לא מעט מחשבה ומאמצים. גם כאשר בוחרים נכס עם פוטנציאל ממשי, מגייסים את ההון הראשוני ובוחרים בהסדר משכנתא בו סבורים שניתן יהיה לעמוד, צריך עדיין לחשוב על לא מעט דברים. הסוגיה של עיצוב הבית היא אחת המשמעותיות ביותר, כאשר אפילו הבתים המודרניים ביותר מגיעים עם עיצוב בסיסי בלבד, אם בכלל. לפניכם מספר טיפים ליצירת הבית המעוצב, הנעים והמרשים ביותר.

התאמה למאפייני הבית

עוד לפני שמתחילים לחשוב על הפעולות העיצוביות הספציפיות הנעשות בבית, מומלץ להגדיר את מטרת העל של העיצוב. מאפייני הבית מהווים משתנה משמעותי במשוואה הזו, כאשר העיצוב צריך להתאים אליהם, להבליט את היתרונות ה"טבעיים" הגלומים בבית ולהעלים את החסרונות שעלולים להיות בו – והרי אין בית אשר מגיע כשהוא מושלם לגמרי, מ-א' ועד ת'.

אפשר להדגים זאת דרך המקרה הנפוץ של בית אשר השטח שלו נחשב לקטן באופן יחסי, או לכל הפחות ביחס לרצונות ולציפיות של בני הבית. במקרה הזה, עיצוב הפנים חייב להיעשות במטרה להגדיל את תחושת המרחב. ניצול מקסימלי של קירות הבית, הוספת מראות היוצרות תחושת נפח, בחירה ברהיטים המגלמים מספר פונקציות (למשל, רהיט ישיבה עם יכולת אחסון) ואף התבססות על גוונים בהירים יכולה "להגדיל" את שטח הבית בצורה משמעותית עבור כל מי שמתבונן בו או נמצא בתוכו.

לכל בית יש אווירה שרצויה בו

בית חדש נועד ללוות אתכם למשך שנים ארוכות, ללא כל ספק. אתם צריכים להרגיש בו נוח ככל האפשר, מה שעשוי להיות רק כאשר האווירה בו היא האידיאלית מבחינתכם. אם אתם מעוניינים בבית אשר מגלם בתוכו אווירה פסטורלית וחמימה, לדוגמא, אתם יכולים לנקוט בלא מעט פעולות שיסייעו לכך: בחירה בגוונים חמימים, התבססות על חומרי גלם "כפריים" דוגמת עץ, התבססות על רהיטים בעלי עיצוב קלאסי וכיוצא בזה.

אופציה אחרת היא ליצור תשתית שתאפשר לכם לבצע שינויים נקודתיים בבית, עם מינימום מאמץ, מה שיאפשר לכם ליצור אווירה ספציפית בכל רגע נתון. הוספה של מספר גופי תאורה, או אפילו עמעמים המשנים את עוצמת התאורה הספציפית, יכולה לסייע לכך. ניתן בהחלט להתבסס על פתרונות עיצוב זולים ופשוטים לרכישה, שיכולים לחולל הבדל גדול: אביזרי פרזול לרהיטים, מדבקות או טפטים לקירות, פריטי נוי ועוד.

השקעה לשנים ארוכות

כאמור, כשרוכשים בית חדש חושבים על השתקעות בו למשך תקופה ארוכה, אפילו מאד. אתם ממש לא רוצים שיהיה צורך לשנות את העיצוב של הבית חדשות לבקרים, בתוך התקופה הזו, פשוט מכיוון שהפריטים שרכשתם בזמנו אינם עמידים מספיק. בעת בחירת המשתנים השונים המרכיבים את משוואת עיצוב הפנים של הבית, לכן, רצוי להעדיף חומרי גלם איכותיים ועמידים לאורך זמן: נירוסטה מהווה דוגמא מובהקת לכך, כשניתן להתבסס גם על עץ מלא, זכוכית ועוד.