עקרונות בעיצוב פנים

עיצוב פנים הוא עולם שלם שמלווה את האנושות לאורך ההיסטוריה כולה ובעידן המודרני התמקצע והפך לתחום ממוסד ומוגדר. עוד משחר ההיסטוריה, גם כשהאדם חיי במערות בטבע חיפש דרכים להעשיר את סביבת המחייה שלו, ליפות אותה ולהפוך אותה לנינוחה יותר. הוא עשה זאת באמצעות ציורי קיר, באמצעות כלים שונים וכיוצא בזה.

עם חלוף העידנים הלכו והשתכללו האפשרויות שעומדות לרשותינו וכך צמחו להם במקביל שני תחומים המשלימים זה את זה. ארכיטקטורה שאמונה על תכנון חיצוני של המבנים ועיצוב הפנים שאמון על הנראות הפנימית של החלל.

אסתטיקה היא חלק חשוב מאד בחיים שלנו והיא אחראית באופן ישיר על האווירה והתחושות שעולות בנו במהלך השהות בחלל, לכן יש מקום להקדיש לה מחשבה, השקעה ואנרגיה- בזה בדיוק עוסק תחום עיצוב הפנים. לצד הפן האסתטי, עיצוב הפנים לא שוכח את הפן השימושי, שכן חלל שנראה טוב הוא לא מספיק והוא צריך לשמש אותנו באופן הטוב ביותר. כך נוכל לראות בכל בית שעוצב באופן מקצועי שילוב של אלמנטים שתפקידם עיצובי בלבד, עם אלמנטים מעוצבים שהם גם שימושיים לנו, כמו למשל מעקה. באופן כללי, על המעקה של הבית אפשר לדבר המון וזאת בגלל התפקיד המשמעותי שאותו הוא ממלא בתוך הבית.

בין נראות לשימושיות

אם נחזור לרגע לדבר על מעקה נזכר שמדובר על אלמנט שהוא חובה בכל בית. בבתים שיש בהם מדרגות הוא אלמנטרי, אך גם בבתים שיש בהם מרפסת וכך גם משלבים מעקות בחללים שיש בהם רק מפלס שמופרד במדרגה אחת או שתיים.

המעקה מספק תמיכה חיונית ובטיחות מפני נפילות או חבלות, לכן הוא חייב להיות חזק ויציב. בגלל שהנוכחות שלו מחייבת, במיוחד במקומות שבהם הוא נדרש מדובר למעשה על פריט חובה שאי אפשר בלעדיו. אם הוא כבר בתוך הבית שלנו, למה לא למנף אותו ולהפוך אותו גם לאלמנט עיצובי מרשים?

הדבר הלוהט ביותר בשוק כיום הוא מעקה נירוסטה שמיוצר מהחומר הנהדר, נירוסטה. מדובר על מתכת בעלת איכויות רבות וחשובות שמוכיחה את עצמה למעשה כחומר גלם אולטימטיבי, במיוחד בכל מה שנוגע למעקות. הנירוסטה היא מתכת גמישה למדי, מה שמאפשר לעצב אותה באופן שהוא בלתי מוגבל. בנוסף לגמישות שלה מדובר על מתכת מאד חזקה, מה שמעניק לה לא רק תוחלת חיים ארוכה מאד, אלה הופך אותה לאולטימטיבית בכל מה שנוגע לדרישות החוזק והיציבות ממעקה.

להיות בלי ולהרגיש עם

אחד מהעקרונות הבסיסיים ביותר בתוך עולם עיצוב הפנים הוא יצירה של תחושה, גם אם היא לא בהכרח אמיתית. כך למשל, יצירת תחשות מרחב גדולה בחללים קטנים באמצעות מראות, או יצירת תחושת חמימות ואינטימיות בחללים גדולים באמצעות מעקות מעוצבים, חפצי נוי ושימוש בצבעים חמים.

Leave a Reply

Your email address will not be published.