עיצוב מעקות פנים

בחירות מעקות פנים לבית, הוא תחום רחב מאד, הן ברמה הבטיחותית והן ברמה העיצובית. מעקות למדרגות הפנים יקנו למדרגות ולחלל בסביבתן, את החותמת העיצובית על פי בחירתכם.

יש אינסוף עיצובים למעקות פנים מחומרים שונים, בינהם – עץ, מתכת, זכוכית או שילובים.

המשחק העיצובי יכול לנוע בין עיצוב חם לעיצוב קר, עגול או חד וגם שילובים בין השניים היוצרים הרמוניה ועניין.

יש כמה סוגים של מעקות פנים, החל ממעקה למדרגות, מעקה לקומה העליונה (גלריה) או מעקה כגידור מדף או הבלעה על הקיר. תלוי בחזון ובקו העיצובי של הלקוח. במקרה של בתים עם חלונות גדולים ושקופים, יש עניין רב בהתאמת מעקות הפנים למעקות החוץ. מרפסת שצופה אל הבריכה, תתקשט בהתקנת מעקות נירוסטה התואמים את הקו מעקה לבריכה.

מעקה נכים, לדוגמא, יכול להיות פריט בטיחותי אך גם עיצובי ש"ידבר" עם יתר המעקות בבית או בחוץ.

חומרים למעקות

  • מעקה מעץ – עץ הוא חומר עיצובי נהדר, הניתן להגיע איתו לרמות דיוק מאד גבוהות, על ידי גילופים ושיופים. עץ הוא חומר חם המשרה על הבית אווירה נעימה ועוטפת.
  • מעקה מאלומיניום – אלומינום הוא חומר יקר יחסית. ניתן לצבוע אותו ו"לשחק" עם העיצוב שלו לרמות גימור וסגנונות שונים – קלאסיים, עתיקים, מודרנים או חדשניים.
  • מעקה זכוכית – מעקה מהסוג הזה יבוא בדרך כלל בשילוב עם עץ, נירוסטה או אלומיניום. מעקות נירוסטה בשילוב זכוכית יוצרים מראה נקי הנשמר לאורך שנים. מעקה נירוסטה הוא מעקה מומלץ ביותר הודות למחיר הנמוך שלו, באופן יחסי, ולעמידות הגבוהה שלו מפני נזקי מזג האוויר. הוא אינו מחליד ושומר על צבעו ומראהו לאורך זמן.

סוגים שונים של מעקות

המעקות שכולנו מכירים – מעקה למדרגות. אך פרט אליו ישנם סוגים נוספים של מעקות הדורשים תשומת לב, ראשית ברמת העיצוב ולאחר מכן – גם ברמת העיצוב.

  • מעקה לבריכה– מעקה כזה יכול להיות קבוע או נשלף, מנירוסטה, אלומיניום או מתכת אל חלד עמידה אחרת. מעקה לבריכה צריך להיות ברמה בטיחותית גבוהה ביותר ומחומר עמיד הנשמר לאורך שנים, לא מחליק, מתעקם או מחליד. נירוסטה הינו פתרון קלאסי ומושלם עבור מעקה לבריכה.
  • מעקות נירוסטה  – הם לא רק יפים ובעלי עלויות נמוכות יחסית, הם אמינים ועמידים במיוחד. מעקה נירוסטה יחזיק מעמד לאורך זמן וישמור על הצבע והצורה שלו כמעט ללא תחזוקה. הוא קל לניקוי וכמעט ואינו מושפע ממזג האוויר.
  • מעקה נכים – גם בתחום מעקות הנכים, יש להקדיש תשומת לב יתרה לרמת הבטיחות והתקנים מבלי לוותר על העיצוב והטעם האישי. היום, ניתן לעצב מעקה נכים על ידי משחק של צבעים ושילובים שונים.