איך מייצרים מעקה נירוסטה

נירוסטה (פלדת אל חלד) הוא אחד החומרים המרכזיים כיום בעיצוב הבית, וזאת הודות לרשימה כמעט אינסופית של יתרונות: עמידות גבוהה לאורך זמן, חוזק מקסימלי, מראה מרשים, תחזוקה נוחה, ועוד. מוצר מרכזי אשר נירוסטה מהווה חומר גלם עיקרי בייצורו הוא מעקה, אשר על חשיבותו המכרעת אין צורך להכביר מילים. אבל איך בדיוק יוצרים מעקה נירוסטה? ומהם השלבים המרכזיים עליהם לא ניתן לוותר? על כך ועוד במאמר הבא.

הכול מתחיל מהתכנון

מעקה מכל סוג חייב להיות מתוכנן עד לפרטים הקטנים ביותר, ולא קשה להבין מדוע. מעבר לסוגיות הנוגעות לעיצוב הספציפי שלו, דוגמת הצורה, הצבע או הטקסטורה, חשוב לוודא קודם כל שהוא מתוכנן על מנת שיעמוד בדרישות התקן הישראלי. על פיו, נדרש שגובהו של המעקה יעמוד על 105 ס"מ לפחות, כאשר המרווח המקסימלי בין המוטות המרכיבים את המעקה קטן משמונה ס"מ. מעקה שלא עומד בתנאים האלה חוטא לתפקידו ומהווה סכנה בטיחותית של ממש.

הפעולות השונות שמבצע המסגר

לאחר שתכנון המעקה מסתיים, מתחיל למעשה השלב המרכזי של ייצורו. הייצור עצמו מבוסס על עיצוב מוטות הנירוסטה, בהתאם לתכנון שנעשה קודם. זו הנקודה שבה המעקה מתחיל לרקום עור וגידים. יש לציין שבניגוד למעקה מברזל, כאן אין בהכרח צורך לשלוח את המוטות לגלוון (הליך הנועד להוסיף שכבת הגנה בפני חלודה). הסיבה לכך היא שנירוסטה, מעצם הגדרתו, אינו צובר חלודה.

השלב הבא בתהליך הוא הגימור הסופי של המוטות, הליך שחשוב שיתבצע באמצעות צבעים וחומרים איכותיים, המותאמים לסוג החומר הספציפי. ההתקנה עצמה נעשית בתוך מספר שעות: המתקין מגיע לבית הלקוח או בית העסק כשבידיו המעקה המפורק ומבצע את הריתוך שלו למקום שנקבע מראש. כדי להשלים את ההליך על הצד הטוב ביותר נדרש מבעל המקצוע לבצע קיבוע שלו, כאשר הכלי המרכזי המשמש לצורך זה הוא עוגן כוח ("ג'מבו", בעגה המקצועית).

החדשות הטובות הן שהליך זה, במקרה של מעקות נירוסטה, הוא לרוב חד פעמי. זאת, כאמור, עקב העמידות המרשימה של חומר גלם זה והעובדה שהוא שומר על המראה שלו, כמו גם על הפונקציונליות שלו, למשך שנים ארוכות.